Så fungerar betyg & recensioner

Här kan du ta del av vår policy för hur vi hanterar betyg och recensioner på våra produkter och recept. 

Vi vill gärna att alla som tycker något om våra produkter och recept ska kunna dela med sig av sin upplevelse – positivt, negativt och konstruktivt, vi välkomnar allt! Dock har vi vissa förhållningssätt till de recensioner som inte uppfyller “kraven” för att publiceras offentligt på sajten. Läs gärna om dessa här nedan. 

Policy för att publicera betyg och recensioner

Vi granskar varje recension innan den publiceras på sajten. Om din recension innehåller en fråga eller önskar respons så besvarar vi inom 10 arbetsdagar. 

Betyg och recensioner ska vara användbara för andra, de ska vara ärliga och pålitliga. Om din recension innehåller något av nedan punkter har vi rätt att neka din recension. Användare som bryter mot policyn vid upprepade tillfällen kan förlora möjligheten att lägga upp recensioner på sajten.

Spam och falska recensioner:
  • Om recensionen innehåller falska eller felaktiga fakta
  • Om exakt samma recension är upplagd flera gånger, av samma eller flera olika konton
  • Om recensionens syfte verkar vara att vilseleda andra besökare eller manipulera betyget
  • Om recensionen hänvisar till något som inte längre stämmer på produktens eller receptets innehåll
  • Om recensionen inte är din egen upplevelse, och i stället är för andras räkning
  • Vid uppgivande av felaktig information om vem du är eller din koppling till innehållet som du recenserar
Recensioner som inte har med ämnet att göra:
  • Om recensionen inte har med produkten eller receptet att göra
  • Om recensionen diskuterar politiska eller sociala frågor
  • Om recensionen ber om gåvor
Annonsering:
  • Om recensionen marknadsför något annat än den produkt eller det recept som gäller
  • Om recensionen inkluderar reklam eller kommersiellt innehåll för andra produkter, varumärken eller tjänster
  • Om recensionen hänvisar till andra webbplatser eller kontaktvägar (exempelvis telefonnummer eller e-postadress)
Intressekonflikt:
  • Om recensionen är skriven av någon anställd på Orkla Foods Sverige
  • Om recensionen är skriven i utbyte mot pengar 
Upphovsrättsskyddat innehåll:
  • Om recensionen gör intrång på upphovsrätten eller andras immateriella rättigheter
Personuppgifter eller annan personrelaterad information:
  • Om recensionen innehåller personnummer, telefonnummer, gatuadress eller annan konfidentiell information
Olagligt, sexuellt, hatiskt eller stötande innehåll:
  • Om recensionen innehåller länkar till olagligt innehåll
  • Om recensionen anspelar på något sexuellt
  • Om recensionen är hatisk, kränkande eller diskriminerande
  • Om recensionen innehåller svordomar eller stötande språk

Så överraskningar är inget för dig?

Tillsammans med Designtorget hyllas Kalles med ett gäng kalasfina vinster. Börja öppna paket och låt festen börja!

Regler & Villkor

Så här går det till

Kalles 70-årsjubileum är en tävling där vi lottar ut Kalles hemliga paket innehållande specialdesignade Kalles-prylar till ett värde upp till 750 kr. För att kunna vinna ett hemligt paket behöver du kunna uppvisa ett kvitto på inköpt Kalles-produkt under kampanjperioden 2/9 – 3/11 2024. Delta i tävlingen genom att registrera dig på kampanjsidan, välj och öppna sedan ett paket för att se om du vunnit. Vinner du inte första gången du tävlar så får du en digital rabattkupong via sms. Du kan tävla om hemliga paket en gång varje dag under kampanjperioden men bara få en digital rabattkupong.

Kvittot behöver vara läsbart och med synligt datum. Det räcker att ha ett foto på ditt kvitto, om du är rädd för att riskera att bli av med papperskvittot under kampanjperioden.

Totalt finns 70 hemliga paket i potten. Du kan vara med och tävla flera gånger under tävlingsperioden.

Deltagande

Kampanjen pågår kampanjperioden 2/9 – 3/11 2024 och är öppen för alla över 18 år som är bosatta i Sverige. Tävla senast 3/11 2024. Vi förbehåller oss rätten att ändra kampanjperiod vid oförutsedda händelser.

Vinstinfo

Vinsterna består av specialdesignade Kalles-prylar utvecklade i samarbete med Designtorget. Antal vinnare: 70 st.

Vinsten kan inte bytas mot kontanter eller annat. Vid händelse av att en specifik vinst inte kan levereras så förbehålls rätten att ersätta vinsten med en alternativ vinst av motsvarande värde. Alla vinster skickas utan kostnad.

Vinstdragning & leverans

Har du vunnit och skickat in din mailadress enligt angivelser på tävlingssidan skickas ett automatiskt mail som förklarar att det inom ett par dagar kommer ett personligt mail från info@silverplus.se med instruktioner. I detta mail kommer vi vilja ha in kompletterande uppgifter som bild på giltigt kvitto, adress etc.

Skulle en vinnare inte svara eller gå att nå inom 10 dagar efter första kontakt går vinsten tillbaka i vinstpotten. Detta beslut kan inte överklagas.

Vinsten skickas till vinnarnas angivna postadress inom 4 veckor efter första kontakt.

Vi förbehåller oss rätten att diskvalificera deltagare vid misstanke om fusk. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska fel eller oavsiktliga missförstånd i samband med kampanjen.

Sekretess & personuppgifter

Hantering av personuppgifter

Uppgifterna som du lämnar för att delta behandlas av Orkla som är personuppgiftsansvarig. Det betyder att Orkla ansvarar för att dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Vi använder och delar uppgifterna med Silverplus och PS Action AB för att administrera och skicka ut premier.

Sekretesspolicy

Din sekretess är viktig för oss. I vår sekretesspolicy beskrivs vilka personuppgifter som Orkla Foods Sverige AB samlar in från dig, hur vi interagerar med dig och hur vi använder samt lagrar dessa uppgifter. Ta del av vår sekretesspolicy här: https://www.orkla.se/ofs-behandling-av-personupplysningar/

Hur vi delar dina personuppgifter

Orkla delar personuppgifterna med Silverplus AB och PS Action AB (för att administrera och skicka ut din vinst).

Tillgång till dina personuppgifter

Kontakta oss via detta formulär om du vill få tillgång till, få utlämnat, korrigera eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också vända dig till Datainspektionen om du vill klaga på vår hantering av personuppgifter.

Borttagning av personuppgifter

Vi tar bort dina personuppgifter efter att kampanjen är avslutad och din vinst är skickad.

Hur vi förvarar personuppgifterna

Tjänster och produkter vi använder för att bearbeta och lagra dina personuppgifter finns inom EU. Det säkerställer att våra leverantörer också följer lagen om GDPR.

Vid frågor, vänligen kontakta info@silverplus.se

Tillgång: Orkla Foods Sverige AB och Silverplus AB

Underleverantör: Silverplus AB och PS Action AB